Falcon BMS Forum
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Unread
    • Recent
    • Unsolved
    • Popular
    • Website
    • Wiki
    • Discord

    Bullseye help

    General Discussion
    8
    8
    448
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • H
      hoanggia1 last edited by

      1. Làng gốm Bát Tràng ở đâu?
      Làng gốm Bát Tràng khá nổi tiếng ở thủ đô Hà Nội. Địa chỉ Làng gốm Bát Tràng nằm bên bờ sông Hồng, huyện Gia Lâm, cách trung tâm Hà Nội khoảng 10 km. Làng gốm Bát Tràng có niên đại từ thời Lê.

      Tham quan làng gốm Bát Tràng

      Ngôi làng nổi tiếng với nghề gốm truyền thống, cho đến nay, sản phẩm gốm sứ Bát Tràng luôn nhận được sự ưu ái của thủ đô và khách du lịch Hà Nội.

      Làng gốm Bát Tràng hơn một trăm tuổi. Đây cũng là một trong những điểm thu hút khách du lịch ở Hà Nội mà bất kỳ du khách nào đến thăm thủ đô cũng muốn ghé thăm.

      Không chỉ được nhìn thấy những sản phẩm gốm tinh xảo tinh tế, du khách còn có thể tự làm cho mình một sản phẩm gốm theo sự hướng dẫn của những nghệ nhân gốm nổi tiếng ở đây.

      2. Làm thế nào để đến làng gốm Bát Tràng?
      Làng gốm Bát Tràng

      Nằm không xa trung tâm. Du khách muốn ghé thăm làng gốm Bát Tràng có rất nhiều lựa chọn để đi. Đây là phương án vận chuyển ở nội thành Hà Nội. Du khách có thể chọn đến làng gốm Bát Tràng vào cuối tuần. Xe buýt Phương tiện đầu tiên mà du khách nên chọn ghé thăm làng gốm Bát Tràng là xe buýt. Một phương tiện vận chuyển rất phổ biến và có sẵn ở tất cả các góc của thủ đô, vì vậy du khách có thể dễ dàng tìm thấy một chuyến xe buýt trên đường. Ưu điểm của việc đi lại bằng xe buýt là vé rẻ không sợ thời tiết mưa.

      Xe buýt đến làng gốm Bát Tràng cách 47 km từ Long Biên. Hành khách đường dài có thể lên xe đưa đón đến Long Biên, sau đó lên 47 cho Bat Trang với giá vé 7.000 đồng. Với thời gian đi chưa đến 30 phút, du khách sẽ có mặt tại làng gốm Bát Tràng. Xe máy

      chiếc xe thứ hai được nhiều du khách lựa chọn là xe máy. Đối với những người thích đi du lịch, xe máy là sự lựa chọn hoàn hảo cho một chuyến thăm làng gốm Bát Tràng.

      Ở Hà Nội, có nhiều con đường đẹp đến Bát Tràng, nhưng đẹp nhất vẫn là con đường từ cầu Chương Dương đến bờ sông Hồng. Khách du lịch đi thẳng đến bờ sông cho đến khi bạn nhìn thấy biển làng gốm Bát Tràng, sau đó ghé thăm.

      Du khách có thể thuê xe máy tại các khách sạn ở Hà Nội với giá 150,000 - 200.000 VND / ngày. Du lịch bằng thuyền Một trong những ý tưởng tuyệt vời cho khách du lịch đến thăm Hà Nội để khám phá vẻ đẹp của sông Hồng trong một chuyến viếng thăm làng gốm Bát Tràng https://plus.google.com/u/0/114482854615487200128/posts/cr34qc34CSK là một hành trình trên sông.

      Mỗi chuyến đi trên sông Hồng chỉ mở cửa vào cuối tuần, du khách đến với con sông này sẽ khám phá tất cả những nơi đẹp đẽ trên sông Hồng như làng gốm Bát Tràng, chùa Chư Đông Tự hoặc cầu Long Biên.

      Giá tour khứ hồi trên sông Hồng từ 300.000 đến 400.000 đồng / lượt.

      3. Hoạt động vui chơi tại làng gốm Bát Tràng
      Làng gốm Bát Tràng

      Làng cổ Bát Tràng

      Chuyến thăm đầu tiên cho du khách nên đến làng gốm Bát Tràng là làng cổ Bát Tràng cổ với kiến ​​trúc độc đáo. Trong ngôi làng cổ Bát Tràng bảo tồn các công trình kiến ​​trúc cũ gắn liền với gốm Bát Tràng như nhà cổ Văn Văn, làng Bát Tràng …

      Ngôi nhà cổ Vạn Vân hơn 200 năm tuổi là một kiệt tác của kiến ​​trúc bằng gỗ cổ, bên trong cũng bảo tồn rất nhiều hiện vật như họa tiết gốm, men xanh, bộ dập gốm, bình rồng từ trước thế kỷ 15.

      Làng Bát Tràng đang tôn thờ nữ thần làng cũng là địa điểm tổ chức lễ hội ở đây. Du khách đến làng vào dịp lễ hội sẽ có cơ hội khám phá vẻ đẹp của lễ hội văn hóa vô cùng độc đáo ở Bát Tràng.

      Đồ gốm sứ
      Tham quan làng gốm Bát Tràng ngoài việc chiêm ngưỡng những tác phẩm kiến ​​trúc cổ và những tác phẩm gốm tuyệt đẹp. du khách cũng sẽ tự làm đồ gốm của riêng mình. Chỉ từ 40.000 - 60.000 đồng, du khách sẽ được vui mừng tạo ra những sản phẩm gốm đủ hình trong sân gốm của làng.

      Theo kinh nghiệm du lịch ở Hà Nội, du khách đến làng gốm Bát Tràng có thể thử tạo ra đồ gốm gốm để tìm hiểu thêm về nghệ thuật gốm Bát Tràng ngàn năm tuổi.

      Du khách có thể tham khảo thêm về du lịch gốm Bát Tràng ở “làng gốm Bát Tràng”.

      Du lịch làng gốm Bát Tràng rất thú vị đúng không? Vẫn còn nhiều điều tuyệt vời để xem và chào đón tại làng gốm Bát Tràng! Nếu bạn chưa biết “Làng gốm Bát Tràng - Cách Hà Nội bao xa?” Yêu cầu một đội trưởng của thủ đô. Ai sẽ hướng dẫn bạn đến điểm đến du lịch tuyệt vời này. Hẹn gặp bạn tại làng gốm Bát Tràng.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        thereisnotime last edited by

        get out a protractor. you understand the concept no? from the bulls stretching outward on the radial in every direction is the 000 to 360 azimuths, the compass rose. the distance from the center along those tracks is your miles from the bullseye, the azimuth is what band of the compass rose to look for 000 is north 090 is east 180 is south 270 is west 360 is 000 , north again.

        Imagine you are flying over a big dart board. the null position or center reference is the BULLSEYE. so if I call Bandit bandit two flight flanking your POS bulls 270 for 40 , flanking. that means the flight is traveling parallel to you, on the 270 radial, at 40 miles. hot means pointed at you, cold means turned away

        bra calls are different. Bearing RANGE and Altitude, or BRA….you’ll hear those when you have a human awac controller or the bandit is danger close. you can see a lot of youtube from red flag or what not when you hear comms go “dope me” and then the awac or ground control radar operator will tell him or her " bra is 135 for 20 at angels 19" translation- there is a bandit on your 135 20 miles out at 19000 feet.

        SemlerPDX 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • SemlerPDX
          SemlerPDX @thereisnotime last edited by

          Before it became second nature, I kept a printout of this example from the 185th VFW (UK) – had it laminated and used dry erase markers and a small straightedge. Didn’t take long to ditch the “cheat sheet” and do it all in my head. I suggest the same to you - print this out for help with visualization. You won’t believe how quickly you’ll be doing this trigonometry in your head.

          https://i.imgur.com/IoazfAb.jpg

          AVCS4 Voice Control Radio Menus for Falcon BMS (and other profiles for VoiceAttack): veterans-gaming.com/avcs

          F 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • F
            Frederf @SemlerPDX last edited by

            Exact point-to-point from two arbitrary BE locations is difficult. However I find gross (30 degree range) direction pretty easy with practice. I simply imagine the “spider web” and where the two points are roughly.

            E.g. 331-50 to 036-86 translates to 330-60 030-90 in rough rounding. So Imagine the points are on the two legs thirty degrees left and right of the north direction but my destination is 150% my distance so it’s going to be more northward than simply east. I’d guess something like a 030-040-050 kinda heading.

            Then I turn to that rough heading while manipulating the FCR while watching the HSD until the destination numbers read what I was told more exactly. It helps if the BE can also be seen on the HSD at the same time. I try to separate azimuth and radial adjustments. For example I might try to get the azimuth right without changing range then extend out along that constant line to the right distance or the reverse. It can get a bit confusing with the extra B-scope distortion if doing it directly on the FCR.

            N 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • N
              Nuke @Frederf last edited by

              Here’s a nice tutorial.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Arty
                Arty last edited by

                Well in this video he is very close to the center of the bullseye. What if u are far away?
                My practice is
                1. have good knowledge to where the bullseye is.
                2. Know where your North is. That is your 0 or 360 point.
                3. Divide the bullseye area in fours 0-90 90-180 180-270 270-360.
                4. Calibrate and Orient your thinking and airplane to that forth that the bullseye call belongs let’s say 284 30 miles.
                5. Look at your distance from the bullseye for reference.
                6. Adjust your radar or hsd brackets towards the called bullseye.

                Doing math on the fly is good once you got the skills and experience like do it an xxxxx times so that to do it in a snap.
                I ain’t good at this. And bullseye was a big headache for me. So the above practice orient’s me in a good way.
                If the distance from bullseye is near your distance from bullseye till u orient your self to the correct forth might be fatal cause the enemy might be close to you or just behind you then red alert is triggered and I consider taking evasive actions.
                Let’s say u are 30 miles from BE and the bandit call is at 30 miles from BE. Best case he is 60 miles away worst case he is 30-35 miles away, or closer, so u must speed up.
                If u are late and he is head on for you u might not have time to react defensive.
                Don’t know if it’s a correct practice, I have minimum flight hours with humans but served well with AI and I scored successfully most of the cases that I used it with AI.

                Στάλθηκε από το MI 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

                HOT LISTalt text

                System Specs:

                i7-2600K @ 4.8 Ghz WaterCooled / 16GB Ram. 128GB SSD/1TB SSD / GTX980Ti 6GB DDR5 / HOTAS COUGAR. TrackIR 4 / 3x24" Mon. (res:5760x1200) / Cougar MFD's / Wheel Pedals / Win 10 64 bit.

                alt text

                B 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • B
                  Buster @Arty last edited by

                  Getting the position of two moving groups on Bullseye is the easy part: determining the collision or intercept course is harder and takes time.
                  For instance: If you posit is 225/25 and the contact is called at 035/40 your can very quickly learn those distances and positions. Now take into effect that you are flying east at 025 degress @ 350 kts and the contact is heading south, that situation changes very quickly.
                  So to get to the level that you can determine from above situation that the contact is at your 12 o’clock about 60-70 miles away (distances change quickly so assessing the 40+ distance is crucial) on a hot trajectory and your can 1) head north and beam/monitor 2) head 045-090 for interception or 3) flow 325 for a green lane and have your element intercept or escort or someting.

                  So incorporation the movement of both groups relative to each other is the most important step. So learning Bullseye and situational awareness do this;

                  1. get that trainer PDF that Nuke posted
                  2. before flight; recon the map and the get the ruler out and just scan the positions and associated bulls you’re going to be in during your mission. So in flight it is easier to disregard bullseye calls that you know won’t be anywhere near your AO.
                  3. After you can more easily get quickly the postionof bullseye calls, learn to start listening to them relative from your position (no trick here, just do it a 100 times and take notes and keep that PDF on your kneeboard)
                  4. after 3; start learning your vectoring and their vectoring and get more into BVM (beyond visual range) positioning; this will help you a great deal.

                  Good luck!

                  quick edit: in the above example, intercepting by heading due east is not a good idea and not the proper intercept procedure

                  R 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • R
                    rmax @Buster last edited by

                    I created the attached to help me. It is in Excel so I could use it anywhere w/o issues of installation etc. Very simple, but has helped a lot.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • First post
                      Last post

                    82
                    Online

                    10.6k
                    Users

                    21.0k
                    Topics

                    348.9k
                    Posts

                    Benchmark Sims - All rights reserved ©